Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Ważne W Rybach

Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Ważne W Rybach

28 kwietnia 2020 0 przez sex Masterka

Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze Ważne W Rybach Świeże ryby – często te szerokie i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale i hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy a nowe czynniki odżywcze. Jakie spośród nich spożywać i dlaczego? Poznaj powody, dla których warto urozmaicić jadłospis, przychodząc do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze Ważne W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo jeszcze większej otwartości na świeże smaki, a ponadto będącej świadomości zdrowego odżywiania – jest dalej małe. Przeciętny Polak spożywa ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, aby jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze powodu na ich liczba wartościową i prozdrowotną. Jakie elementy można wyszukać w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich to są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Życie tych związków na układ pomocny istnieje nie do przecenienia: rozpocząwszy od pozytywnego nacisku na działanie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natur. Coraz częściej zbliża się kwasy omega-3 z działaniem antydepresyjnym, i nawet z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze udział w tokach regeneracyjnych),
selen (jest służenie antyoksydacyjne i dba komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga normalne działanie tarczycy),
fluor (pamięta o stan kośćca i wzmacnia zęby).
I w mięsie ryb to są witaminy: A, E i C. Przedstawia ono też bogate źródło witaminy D, jaka jest wyjątkowo aktualna w mieszkaniu homeostazy organizmu, myśli o jego wytrwałość i jest związek z prawdziwą pracą układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb zaleca się dużą ilością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i poprzez niego niewytwarzanych. Odznaczają się wysoką strawnością i są przyswajane w prawie 90%. Traktuje więc miły wpływ na ogólny stan odżywienia organizmu – i przy tym reguluje budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach